Onze Referenties

Onze aanpak is gericht op het begrijpen van de unieke behoeften van elke klant en het toepassen van op maat gemaakte strategieën die leiden tot meetbare resultaten. Of het nu gaat om het versnellen van productontwikkeling met Design Sprints, het versterken van teams door Troaching, het benutten van de kracht van positiviteit met Appreciative Inquiry, of het verdiepen van relaties met belangrijke accounts, ons team van experts staat klaar om uw bedrijf naar het volgende niveau te tillen.

Masterplanner

Effectief relatiebeheer en key accountmanagement krijgen steeds meer aandacht. Begrijpelijk, want een relatief klein aandeel van de klanten is verantwoordelijk voor een groot deel van de omzet. Onze Masterplanner-methodiek wordt ingezet om effectieve key accountplannen te maken.

Lees meer
  • “Client Centric” is één van de pijlers van de EQUANS strategie. Masterplanner ondersteunt deze visie en wordt zowel landelijk als regionaal ingezet om de key accountplannen te ontwikkelen

  • Professioneel Key Accountmanagement past binnen de transitie van productverkoop naar oplossingsgericht verkopen. De Masterplanner is een waardevolle methodiek om sturing te geven aan de Key Accounts van CENSO

Design Sprint

Een Design Sprint is een praktische toepassing van Design Thinking. Het doel van een design sprint is om in een kort tijdsbestek een probleem te begrijpen, creatieve oplossingen te bedenken, snel prototypes te maken en deze prototypes te testen bij gebruikers. De Design Sprint duurt veelal vijf dagen en omvat de deelname van een divers team, waaronder productmanagers, ontwerpers, ontwikkelaars en andere belanghebbenden.

Lees meer
  • Op weg naar de circulaire economie is gevraagd om het diensten-aanbod verder uit te breiden. Met behulp van DesignSprint zijn nieuwe consultancy-diensten ontwikkeld en is een kenniscentrum ingericht

  • Gevraagd is om het partnership van klanten te versterken. Met Design Sprint resulteerde dit in de oprichting van een Academy.

  • Reizigers vinden het wachten op perrons vervelend. Gekeken is naar de echte problematiek van het wachten. De Design Sprint resulteerde in een nieuw dienst ‘Stations TV’ waarin een zandloper aan de reizigers liet zien hoe lang het nog duurde voordat hun trein aankomt. Daarnaast werd aanvullende informatie gegeven (waaronder nieuws- en weerberichten) om het wachten plezieriger te maken. Zelf ROVER (de belangenorganisatie van OV-reizigers) is positief!

Appreciative Inquiry

Om de eigen organisatie verder te ontwikkelen wordt Appreciative Inquiry ingezet. Deze methodiek geeft een ‘boost’ aan organisaties, onder andere toepasbaar voor organisatie-ontwikkeling, verandermanagement, strategische planning, toekomstvisie- & doelen of specifieke organisatievraagstukken. Dit doen we door ons te richten op wat goed werkt en dat te benutten en te versterken.

Lees meer
  • De vorming van de Nationale Politie was een enorme uitdaging. Onze vraag had betrekking op de cultuur- en organisatie-ontwikkeling. Aan de hand van Appreciative Inquiry werden gezamenlijke doelen en ambities uitgewerkt. Concreet met bijbehorende actieplannen.

  • De samenwerking tussen de afdelingen moest verder geprofessionaliseerd worden. Op basis van de kernwaarden van Habasit is met Appreciative Inquiry gewerkt aan een krachtige uniforme cultuur.

Troaching

Het standaard trainen is niet voldoende effectief. Met troaching (een combinatie van trainen en coachen) wordt de focus gelegd op duurzaam verbeteren van vaardigheden. Daarbij zijn alle trainingen gebaseerd op het Action Based Learning principe. Dat betekent dat deelnemers tijdens de workshop direct aan de slag gaan met de verworven kennis en vaardigheden. 

Lees meer
  • De vraag was om meer commerciële gerichtheid in de verschillende Perstorp-teams te realiseren. De aanpak was maatwerk en is met succes internationaal uitgerold (zowel in Azie, USA als in Europa).

  • De vraag was om meer commerciële gerichtheid in de verschillende Perstorp-teams te realiseren. De aanpak was maatwerk en is met succes internationaal uitgerold (zowel in Azie, USA als in Europa).